سبد خرید 0

به کف بتنی خانه چطور موکت بچسبانیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 4 بهمن 1400 در ساعت 15 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ممکن است بتن به اندازه کاشی و سرامیک زیبا نباشد، اما با نگهداری درست می تواند تا بیست سال دوام بیاورد. اگر کفپوش منزل شما بتنی است، با یک موکت می توانید به آن حالتی بدهید تا راه رفتن بر روی آن آسان بشود.

اما به کفپوش بتنی چطور موکت بچسبانیم؟ جواب این سوال بسیار ساده است! پس از تمیز کردن سطح و اندازه زدن موکت، آن را برش دهید و با دقت روی سطح خانه پهن کنید.

نکته: اگر دوست دارید، می توانید ابتدا یک پد روی کفپوش بیاندازید، در غیر این صورت می توانید موکت را مستقیما روی کفپوش بیاندازید.

صرف نظر از اینکه سایر کفپوش ها هم زیبایی خاص خودشان را دارند؛ اما موکت، راحتی فوق العاده ای به شما هدیه می دهد.

 

آیا در چسباندن موکت می توان از چسب استفاده کرد؟

چطور موکت بچسبانیم

حالا با چسب چطور موکت بچسبانیم؟ نصب موکت با چسب یکی از متداول ترین و رایج ترین روش های نصب موکت است. قبل از ریختن چسب بر روی سطح، باید آن را تمیز کنید. یکی از مزایای نصب موکت با چسب این است که موکت به طور مناسبی در جای خود محکم می شود و هنگام رفت و آمد جمع نمی شود.

قبل از اینکه بفهمیم چطور موکت بچسبانیم، انتخاب یک چسب مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد. چسب های موجود در بازار به دو دسته چسب های مرطوب و خشک تقسیم بندی می شوند. این چسب ها با توجه به بودجه و نیاز شما معایب و مزایای خاص خودشان را دارند. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، باید هزینه کل کار و مدت زمان تکمیل کار را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید چسب کنید.

هنگام خرید چسب موکت باید دقت کنید که چسب شما مقاومت و کارایی لازم را در برابر استفاده طولانی مدت و مداوم داشته باشد؛ یعنی موکت شما هنگام رفت و آمد مداوم و کشیده شدن با پا، سر نخورد.

همچنین چسب موکت شما باید انعطاف پذیر باشد تا نصب آن آسان و سریع انجام شود.

 

نحوه چسباندن موکت به کفپوش

چطور موکت بچسبانیم

شما باید در اینکه چطور موکت بچسبانید دقت کنید. اگر هم می خواهید که قبل از نصب موکت، بر روی کفپوش بتنی پد بپوشانید باید از نصاب حرفه ای کمک بگیرید. در ادامه به معرفی مراحل آن می پردازیم.

  • آماده سازی کفپوش

برای اینکه بدانیم چطور موکت بچسبانیم، اول باید وضعیت کفپوش را از لحاظ رطوبت بررسی کنیم. کیفیت نصب موکت به این موضوع بستگی دارد. پس در صورت مرطوب بودن کفپوش آن را به خوبی خشک کنید.

  • آماده سازی موکت

در این مرحله، پیش از نصب موکت، آن را کاملا باز کنید و بگذارید 24 ساعت به همان حالت بماند. سپس قسمت رویی آن را رو به پایین بگذارید.

  • اندازه گیری و علامت گذاری موکت

در قدم سوم، طول موکت را اندازه بگیرید و ۲۰ سانتی متر به طول آن بیفزایید. سپس اندازه ها و بخش های اتاق را بر پشت موکت علامت بزنید. برای اطمینان حاصل کردن از اینکه لبه های فرش صاف هستند، از یک خط کش استفاده کنید.

  • برش موکت

در این قسمت، در حالی که موکت رو به پایین است با استفاده از یک موکت بر، موکت را متناسب با اندازه اتاق ببرید.

همچنین باید مطمئن شوید، بخش هایی که در اطراف کابینت قرار می گیرند به درستی بریده شده اند.

  • چسب زدن به موکت

در قسمت پنجم از چطور موکت بچسبانیم لبه فرشی که بریده و رول کرده بودید را در عرض دیوار قرار دهید. حتماً باید دقت کنید که انتهای رول فرش بر روی زمین و روی دیوار قرار گیرد. به طور خلاصه، حتماً اطمینان حاصل کنید که گوشه های کنار دیوار موکت شما به درستی پهن شده است.

با استفاده از یک ماله، یک لایه متوسط از چسب فرش را درست جلوی رول فرش بزنید و قسمت ابتدایی موکت را که چسب زده اید بر روی زمین فشار دهید. سپس با توجه به دستورالعمل نوشته شده بر روی قوطی چسب آن را بگذارید تا خشک شود.

  • موکت را با چسب روی کفپوش بچسبانید.

در این مرحله شما باید موکت را با دقت به قسمت هایی از کفپوش که چسب زده اید فشار دهید. برای اطمینان بیشتر، موکت را با استفاده از یک تخته صاف فشار دهید و همینطور به صاف کردن ادامه دهید و همزمان روی زمین چسب بریزید و فرش را بر روی آن فشار دهید و این کار را برای کل اتاق تکرار کنید.

موکت را با چسب روی کفپوش بچسبانید.

  • پایان کار

در مرحله پایانی از چطور موکت بچسبانیم ، بعد از این که همه کفپوش را به چسب آغشته کردید و موکت را بر روی آن چسباندید، اجازه دهید تا چسب ها به خوبی خشک شوند. البته همانطور که ذکر کردیم زمان دقیق خشک شدن چسب بستگی به نوع چسبی است که خریداری می‌کنید. حتماً موقع خرید چسب، قسمت راهنمای آن را مطالعه فرمایید.

در قسمت بعد کاری که باید انجام دهید این است که قسمت هایی از موکت که اضافه آمده است را با یک موکت بر ببرید. البته هنگام انجام این کار به ابعاد اضافه آمده دقت داشته باشید. همچنین هنگام کار با موکت بر، مراقب دست هایتان باشید.

برای اینکه لبه های موکت بهتر بچسبند اجسام سنگین را در گوشه ها و لبه های موکت قرار دهید. این اجسام لبه‌ های موکت را محکم روی زمین نگه می دارند و پس از خشک شدن چسب، موکت شما لبه های صافی خواهد داشت. برای اطمینان از درست انجام شدن این کار بگذارید یک شب تا صبح این اجسام سنگین روی لبه های موکت بمانند.

 

پد زیر موکت را چطور بچسبانیم؟

پد زیر موکت را چطور بچسبانیم؟

همانطور که قبلاً ذکر کردیم نصب یک پد زیر موکت کاملاً دلخواه است و برای نصب پد می توانید از چسب استفاده کنید.

برای چسباندن پد با چسب ابتدا یک سر آن را به سمت انتهایی که دیوار به زمین می رسد قرار دهید. سپس آن قسمت را چسب بمالید و اجازه دهید تا به خوبی خشک شود. با این کار هنگامی که می خواهید سایر نقاط پد را به زمین بچسبانید کارتان بسیار راحت خواهد بود.

پس از خشک شدن چسب قسمت اولیه، روی سایر بخش های کفپوش بتنی نیز چسب بریزید و آرام آرام پد را روی آن بچسبانید. هنگام چسباندن به وسیله چسب دقت کنید که برآمدگی های ایجاد شده را صاف کنید.

حالا می توانید به راحتی موکت خود را نصب کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()